
Tester scurgere garnitura chiulasa, 10ml; AMIO (AM02779)
Producator: AMIO
Tester scurgere garnitura chiulasa, 10ml
Tester scurgeri garnitura de chiulasa pentru masurarea continutului de CO2 in sistemul de racire
Testerul a fost conceput pentru a elimina suspiciunile de deteriorare a garniturii de chiulasa si a chiulasei in sine la motoarele cu ardere interna cu benzina, diesel si GPL racite cu lichid. Daca garnitura are scurgeri si CO2-ul ajunge in sistemul de racire, fluidul de reactie isi schimba culoarea in galben sau verde.
Principiul de functionare al instrumentului se bazeaza pe masurarea concentratiei de CO2 - in cazul unei concentratii crescute, fluidul de reactie reactioneaza cu CO2 si isi schimba culoarea.
Kitul contine:
- Fluid de reactie C2 10ml (suficient pentru 5 teste)
- Adaptor universal conic 25mm-55mm
- Tub de masurare
Adaptorul de masurare negru (25mm-55mm) ofera posibilitatea de a verifica de 6 ori mai multe diametre diferite de orificii de umplere a lichidului de racire decat in cazul testerelor cu un singur adaptor alb. Permite verificarea, printre altele, a autoturismelor, camioanelor, tractoarelor, excavatoarelor, motocicletelor, stivuitoarelor.
Adaptorul este fabricat dintr-un amestec special de cauciuc, rezistent la temperaturi ridicate si suficient de moale - datorita caruia se fixeaza etans pe orificiul de umplere si pe tubul testerului, garantand etanseitate 100% in timpul testului.
Instructiuni pentru efectuarea testului:
1. Umpleti instrumentul cu fluid de reactie pana la nivelul dintre camere (aproximativ 2 ml).
2. Conectati testerul la orificiul vasului de expansiune sau al radiatorului.
3. Porniti motorul, turati-l pentru a obtine o presiune de ardere mai mare.
4. Lasati motorul la o turatie usor crescuta si observati comportamentul fluidului de reactie.
5. O schimbare a culorii fluidului de reactie in galben sau verde in cateva minute de la inceperea testului indica o garnitura de chiulasa defecta sau o deteriorare a chiulasei in sine.
6. Demontati cu grija instrumentul dupa finalizarea testului.
Rezultatele testului:
1. Schimbarea culorii de la albastru la verde la un motor diesel - indica o deteriorare a garniturii de chiulasa sau a chiulasei in sine.
2. Schimbarea culorii de la albastru la galben la un motor pe benzina/GPL - indica o deteriorare a garniturii de chiulasa sau a chiulasei in sine.
3. Culoarea fluidului de reactie albastru - Nu a fost detectat CO2 in sistem.
Informatii de siguranta:
- in timpul testului la rezervorul radiatorului, este obligatoriu sa se acorde o atentie deosebita la desurubarea capacului pe un motor cald si in timpul testului in sine - risc de arsuri!
- Nu lasati lichidul de racire sa se amestece cu fluidul de reactie in timpul testului - testul poate fi invalid!
- A nu se lasa la indemana copiilor, spalati-va bine pe maini dupa test!